زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس بانک مرکزی: نرخ رشد پول به ۱۶ درصد رسید پلمب طلافروشی‌های متخلف در مشهد | رئیس اتحادیه: فروشندگان طلا نسبت به بازگشایی مغازه خود اقدام کنند + فیلم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان
سرخط خبرها

کوییک آر چه تفاوتی با کوییک اس دارد؟

  • کد خبر: ۹۴۵۹۵
  • ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
کوییک آر چه تفاوتی با کوییک اس دارد؟
مشخصات فنی کوییک آر و کوییک اس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کوییک آر و کوییک اس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌ شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

پس از معرفی تیبا ۲ که مورد استقبال زیادی قرار گرفت، سایپا تصمیم گرفت فیس لیفتی تحت عنوان کوئیک از این خودرو به بازار عرضه کند. خودرویی که از نظر قیمتی بالا نبود و همانند تیبا 2 مورد استقبال قرار گرفت.

پس از تولید کوییک سایپا انواع مختلفی از آن را با تفاوت هایی به بازار عرضه کرد که با اضافه کردن پسوندی در ادامه اسم خودرو آن را به بازار عرضه کرد؛ کوییک آر و کوییک اس 2 خودرویی هستند که تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و برخی تفاوت ها را در این گزارش بیان کردیم. 

کوییک R: کوییک R، خودرویی ایرانی است که در سال ۱۳۹۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

این خودرو با ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کاسه‌ای عرضه می‌شود. امکاناتی از جمله چراغ مه شکن جلو و عقب ، سیستم تهویه دستی ، روکش صندلی پارچه‌ای ، صندلی عقب تاشو ، تریم رنگی کابین ، ایزوفیکس ، آینه جانبی با تنظیم برقی دارد.

کوییک S: خودرو مورد مقایسه دیگر کوییک S است که در سال ۱۴۰۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۵۰۳ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۷ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۱ لیتر است.

این خودرو با ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب ارائه می‌شود و مجهز به سیستم ترمز ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD است. از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به سنسور پارک دنده عقب ، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک ، روف رگ ، چراغ روشنایی روز (Day Light) ، چراغ همراهی تا درب منزل ، مه شکن جلو و عقب ، نمایش دمای هوای بیرون ، شیشه بالابر برقی جلو و عقب ، آیینه جانبی برقی ، شارژ موبایل USB ، صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت اشاره کرد.

در نهایت اگر بخواهیم از نظر قیمتی این ۲ خودرو را مورد مقایسه قرار دهیم باید گفت که اکنون کوییک آر در بازار ۲۰۰ میلیون تومان و در کارخانه با قیمت ۱۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در طرف مقابل کوییک اس در بازار ۲۱۰ میلیون تومان و در کارخانه با قیمت ۱۸۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کوییک آر چه تفاوتی با کوییک اس دارد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->